Thursday, January 7, 2010

siapa sahabat sejati anda?

siapa sahabat sejati anda?
kenapa aku tanye sape sahabat sejati anda...
sebab..
aku nak tahu
adakah sahabat sejati anda tu..
ada bila korang susah...
teman korang bila korang senang...
nangis sama2 dgn korang...
ketawa sama2 dgn korang...
percaya bila korang bercerita...
nasihat korang bila korang salah...
sokong bila korang nak buat something...
kongsi kejayaan dgn korang...

mcm mana?
adakah sahabat sejati anda sama mcm yg aku ckp kan....
atau hanya segelintir sahaja mcm 2...
atau langsung xde..
ermmm....
entahlah...
aku x pernah jumpa sape2 yg sama mcm aku ckpkan td...
mungkin hanya sedikit sahaja ciri2 yg aku nyatakan td...

aku punya ramai kawan...
tp..
mereka mungkin bukan sahabat sejati....
sebab...
tiada manusia yg sempurna...
tapi kita mampu tuk ubahnya
jika kita saling melengkapi..
jika dia punya kekurangan...
kita boleh isi kekurangannya...
begitu juga sebaliknya...

aku ada seorg kawan..
aku kenal dia hampir 6 tahun yg lalu...
dah lama kan...
persahabatan kami bermula bila kami mula bertugas bersama...
dia baik, pemalu, bijak serta manis...
aku sygkan dia...
tapi sygnya..
persahabatan kami putus gara2 kami berpisah n berpindah sekolah...
kini dah hampir 4 thn aku x jumpe dia...
dia byk ajr aku ttg kehidupan...
ubah tanggapan aku pd setiap perkara...
jadikan aku perempuan yg btul2 perempuan...
jadikan aku kwn yg sedia membantu...
jdkan aku x sombong...
jdkan aku serba sederhana...
thanks awk..
kerana awk..
sy jd apa yg sy jd skg....
hehehe...

then...
aku ada jumpa lg seorg kwn yg aku syg...
dia baik, kelakar, suka senyum, bercerita segalanya pd aku..
kami x pernah ada rahsia...
dia ada bila aku sedih...
dan cm2 jugak aku...
kami saling melengkapi...
biar kami berbeza tp aku x pernah rasa ttg nye...
dia lah kwn yg paling rapat dgn aku
time kitaorg jauh dr family...
sampai bila2 aku xkan lupakan dia..
wlpun nanti kitaorg kan terpisah jauh...
thanks wanie..
coz be wif me when i need you...

mereka berdualah kwn yg boleh aku panggil sahabat sejati...
ada bila kita susah n senang...
kongsi segala2 nya dgn kita...

dulu aku ada ramai kwn tp sygnya mereka hilang bila
aku perlukan mereka...
entah knape..
mungkin diaorg rasa yg aku boleh hidup tanpa mereka...
walau apa pun aku tetap syg diorg mcm family aku sendiri...
hehehe....

percayalah...
aku x pernah pandang rendah
atau
x suka dgn korang...
niat aku cuma nak berkawan dgn korang aje....
terpulanglah..
samada korang nak percaya atau x...

dahlah...
aku juz nak luahkan apa yg aku rasa skg...
skg...
aku juz nak ucap kat kwn2 aku yg aku ada skg...
aku sgt syg kat korang...
aku nak persahabatan yg terjalin antara kita
berkekalan sampai hujung nyawa...

No comments:

Post a Comment