Saturday, January 23, 2010

ANGAN-ANGAN DAN GELARAN....


AKU AKAN TERPAKU BILA....
  1. abah aku nak hadiahkan aku seratus juta.....(hahaha..kalau boleh jadi kenyataan)
  2. ada anak raja nak kawan dengan aku...(ini pun kalau boleh la)
  3. ada orang kaya kat luar sana nak support aku study kat oversea...(angan2 lampau)
  4. ada seorang mamat yang aku suka nyanyi lagu sambil main gitar tuk aku (romantis kot)
  5. mama aku cakap "eisya, hari ni kita pergi shopping sepanjang hari, beli lah semua yang kamu nak," (bayangkan betapa bestnya..)
  6. abang aku nak bagi semua duit gaji dia kat aku untuk bayar hutang..(haha..dah lama aku tunggu saat ni)
  7. kak Ngah aku cakap nak beli kereta untuk aku bukan untuk dia....(kalau lah betul)
  8. lepas kau bangun pagi, aku tengok badan aku dah kurus..(boleh ke?)
  9. aku menang contest yang hadiah dia 1 rumah banglo, kereta sport sebijik, wang tunai 1 juta...(andai lah kata jadi kenyataan, kan best)
  10. abah dan mama aku hadiahkan aku sebuah kereta bila aku dah lulus ujian memandu nanti...(ini boleh la kot nak mintak)

macam-macam angan-angan aku...
tak sudah-sudah berangan...
patut lah orang panggil kau minah berangan....
suka hati mak bapak diorang la nak panggil aku apa...
janji kekadang angan-angan aku ada yang tercapai....
dan paling peting aku bukan mat jenin....
angan-angan mat jenin kat pokok kelapa aje....
kahkahkah.....

PERNAH TAK KORANG DI BERI GELARAN?
ermmm...
kalau nak tahu dulu sewaktu zaman budak-budak (zaman sekolah)
kawan-kawan aku selalu bagia aku gelaran...
aku buat dek jelah bila diorang kasi aku gelaran yang entah apa-apa tu...
seingat aku waktu form 2 kat SMKPC 2 dulu...
adalah budak baru kat kelas aku panggil aku KURA-KURA...
ntahlah kenapa dia panggil aku macam tu...
bila di tanya, dia dengan selamber menjawab yang...
aku berjalan dengan lambat...
macam kura-kura...( hilang akal ke budak tu...)
serius..macam pelik je gelaran tu untuk aku....
kalau sesiapa yang kenal aku mesti cakap aku jalan laju...
pastu, aku pun dengan penuh rasa sakit hati dan menyampah...
aku panggil dia KAMBING...
hahahaha....
muka hensem tapi dapat kambing...
ntah la kenapa aku bagi nama tu...
tapi cocok kot untuk dia yang mulut seksi ala-ala Angellina Jolie tu....
(gurau okay!!!!)

then, waktu form 5, kawan satu dorm aku panggil aku PENGUIN...
sebabnya badan dan cara aku jalan macam haiwan dua alam tu...
tapi penguin comel apa...sangat comel macam PINGU...
aku dapat Penguin kot...
tapi yang lain dapat yang pelik-pelik..
ada yang dapat ikan lolong...
ada jugak yang dapat colgate...
malah ada yang dapat buntal...
dan macam-macam lagi....


okaylah...
sampai di sini sudah tulisan aku tuk hari ni...
actually tak tahu nak tulis apa lagi....
anyway...aku nak exam dah lusa dan tulat...
wish me good luck okay!!!!!
muahmuah...










No comments:

Post a Comment