Sunday, January 3, 2010

KAULAH KEKASIHKU SAMPAI AKHIRNYA....

ermmm...
actually, aku tgh tgk kat youtube
video masa final IDOLA KECIL 2 ari 2...
boleh nangis aku tgk AZZAM nyanyi lagu kekasih 2...
buatkan aku teringat kat mama...

antara bait-bait lagu tu...
padamu ku harap
kau hadir dlm hariku
agarnya kau tahu betapa ku cinta padamu
setiap masa seolah ada di sisi
kasih pada mu takkan pernah padam
sayangku hanya engkau di hati...
jiwaku ini kosong tanpa pelukan mu..oh belaianmu
kasih kita di takdirkan bersama
takkan engkau ku persiakan
walau kekadang hati mudah terusik oleh ku
selagi adanya nyawa seluruh daya
akan ku pastikan kau gembira
segala cinta dan saat bahagia..
ohh..ibu..keakhir hayatku...

itulah lagu yang buat aku terkenang balik pengorbanan mama aku..
yg lahirkan aku..
yg besarkan aku smpai jd mcm nie...
yg jaga aku bila aku sakit...
yg betulkan aku bila aku salah...
yg ada tuk aku bila aku kalah..
yg senyum bila aku menang...
yg sentiasa ada bila aku perlukan dia...

mama,
ini mmg entry tuk mama...
eisya nak ckp mcm2 pasal mama...
tp eisya x mampu nak ckp dpn2..
so, inilah tempat tuk eisya luahkan segalanya...

eisya tentu dah byk buat mama kecik hatikan...
eisya selalu degil dr kecik smpai besar...
eisya selalu ckp kasar...
eisya selalu buat xthu dgn nasihat mama...
eisya selalu buat mama marah...
eisya selalu kecewakan mama...
malah...
eisya selalu buat mama terasa...

mama...
eisya xkan lupa mcm mana mama siang mlm jaga eisya
bila eisya sakit 9 tahun yg lalu...
eisya juga xkan lupa yg mama pernah ckp kat eisya
pd hari kecemerlangan thun 2005 kat stmpm
"mama nak tgk eisya plak naik ats pentas tutahun dpn ambik hadiah sbg best student"
dan
mama, eisya dpt naik pentas tu mama..
malah eisya dpt 2 kali...
2 kali mama....
pertama tuk best student form 4 06
second, tuk best student spm 07..
eisya dah buat seperti yg mama mahu...
mama pernah jugak ckp yg mama nak tengok ank2 mama berjaya je...
eisya tahu mama pernah sandakan harapan ni pada abg tp...
abg x mampu tuk laksanakannya...
mama...
eisya x nak terlepas peluang tuk bahagiakan mama n abah...
malah, eisya sanggup ambik semua bebanan mama n abah tanggung sekarang
supaya mama n abah boleh hidup bahagia...

lagu AZZAM nyanyi tu buat eisya sedar..
selama ni pengorbanan seorang ibu tulah
benda yang paling berharga
harta, pangkat, darjat serta wang ringgit
xkan dpt beli kasih dan sayang seorang ibu...
mama...
mama pernah hilang seorang anak..
wlpun dia x sempat melihat dunia..
tapi eisya tahu mama sedih dgn kehilangan dia...
wlpon mama x pernah sebut pasal dia..
tp eisya tahu mama sentiasa doakan dia...
mama...
terima kasih kerana
lahirkan eisya..
besarkan eisya...
bagi eisya tempat berlindung...
bagi eisya kasih dan sayang..
terima keadaan eisya seadanya...
pedulikan segala keperluan eisya...
bagi eisya rasa makan n minum yg sedap...
yang paling penting...
mama selalu marah eisya dulu...
kerana eisya degil, keras kepala, x dgr nasihat orang...
kerana eisya selalu usik akim, eisya selalu sakitkan hati org...
malah, mama x pernah pukul eisya...
kerana semua tulah..
eisya jadi eisya yg sekarang...
eisya yg mampu berdiri ats kaki sendiri...
eisya yg tahu buat keputusan sendiri..
eisya yg x lg pentingkan diri sendiri..
eisya yg x lg buat kesilapan yg sama...
eisya yg sedar dunia ni bukan segala-galanya....
dan
eisya yg tahu mama n abah sayangkan nya...


TERIMA KASIH MAMA...
I ALWAYS LOVE YOU...
FOREVER...
MALAH IANYA TAKKAN ADA PENGGANTI...






1 comment:

  1. *crying*

    so touching.
    yes, mama is the best.

    and deep inside, i love her so much.
    more than i love myself.

    cuma betul kata isya.
    sumtimes kita tak boleh nak ungkapkan dengan kata2 rasa kasih dan hormat itu.
    segan lah, malu lah.
    padahal dgn mama sendirik kut.
    haih.my bad.

    tapi somehow,xsabar nak kerja.
    nak jadi dewasa.
    nak bahagiakan mama and abah.

    yes kak farah duk ngn makcik n pakcik.
    tapi xpernah lupa pada siapa yang lahirkan kak farah.

    mama is the best...
    kekasihku sampai akhir hayat =)

    ReplyDelete