Thursday, December 17, 2009

New Sem, New ClassMate, New Mission...

sedar tak sedar dah 2 minggu sem baru bermula...
dan aku ada 2 asgmt yg harus di siapkan...
hari khamis 9t dan nak kena antr...
bru aje naik H1 tp asgmt cm duk H last plak...
tensionye....
tp what can I do?
juz give the bez for asgmt n get D...

citer pasal all new...
aku pon ada something new...
hehehe...
aku ada camera n handphone baru...
camera, abah aku yang bagi tuk asgmt...
handphone plak aku pg tukar sendiri...
syg tuk jual phone W910i tu tp..
aku nak yang lebih baik dr itu..
and I get it...lastly....

dlm sem ni, aku jumpe ramai org baru..
dlm kls health, safety and welfare...
sumenya aku tak kenal....
yang aku tahu diorg ni dah H2+ n H4 kot
tp kos ADC n QS....
huhuhuhu.....

my new mission....
citer psal misi bru ni,
aku berazam nak berubah untuk jadi yg lebih baik...
aku nak jadi ank yg solehah...
kakak yg boleh di jadikan contoh serta adik yg membantu....
serta sahabat yg setia, jujur serta amanah...
malah aku juga nak jadi manusia serta insan yg berguna pada
keluarga, masyarakat serta negara......

hidup kita ini sentiasa berubah tempat,
hari ini kita di atas, tp siapa tahu esok lusa kita di bawah....
semuanya bukan kita yg tentukan....
takdirnya telah membawa kita sampai disini...
sama ada kita berjaya atau sebaliknya....
semuanya adalah ketentuannya....
yang penting kita kuat serta tabah menghadapi segala kemungkinan....
itulah kehidupan pada pandangan aku yg cuba mengenali erti kehidupan...

No comments:

Post a Comment