Sunday, December 27, 2009

aDaKaH dUniA ku TeLaH bErAkHir????????

actually aku xde mood nk menaip dis morning
tp da something need to share....
pagi ni,
aku bangun pkol 7 nk wat asgmt tp...
jwpan dia still lg xdpt...
tension siot....
then, aku plan nk pg skol nk ambik borang SE...
tp aku tgk kat board yg SE aku pkul 8.30 pg td...
mana sempat kot nk jumpe lec lg....
then, aku berjln lah pulang ke hostel dgn kaki ku yg masih lg sakit.....
aku pasrah je klu aku kena repeat subject 2...
mmg aku kureng ckit bab2 english2 nie....
tp aku janji dis is the first n last aku repeat subject....
aku xnak jadi mcm someone yg aku kenal....
mengalah sebelum kalah....
bagi aku,
aku bukan kalah tp takdir n nasib aku dah tertulis....

tempoh hari aku ada beli buku bercorak motivasi n islamic...
DON'T BE SAD ( JANGAN BERSEDIH)
karya Dr. 'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni
buku ini sgt laris kat Malaysia...
buku ni sgtlah bagus
coz ia dpt menghapuskan segala kegelisahan serta
buku ni ada jawapan tuk all problems yg manusia hadapi...
so, aku nak ambik iktibar dr buku tu...
ada satu bab mengatakan....

SESUNGGUHNYA SETELAH KESULITAN PASTI ADA KEMUDAHAN...
wahai manusia, setelah lapar ada kenyang, setelah haus ada kepuasan,
setelah berjaga malam ada tidur nyenyak, dan setelah sakit ada kesembuhan.
setiap yg hilang pasti ketemu, dalam kesesatan akan datang petunjuk,
dalam kesulitan ada kemudahan, dan setiap kegelapan akan terang-benderang.....

itulah sebahagian dari ayat2 yg ada dlm bab ni....
buku ni sgt berguna...
bagus tuk membantu kita sedar yg
kita masih ada jln keluar dr setiap masalah...
itulah yg aku ambik sbgai pedoman....

oklah aku nak pg minum air jap,
then aku nk g class AM plak...
hopefully aku bleh panjat tngga n turun dgn selamat....

assalamualaikum.....


No comments:

Post a Comment