Sunday, December 12, 2010

jalan-jalan di melaka #2

salam semua....
selamat berhari minggu...

hari janji nak update yang pasal pergi melaka lagi kan...
okaylah jom check it up mana aku pergi kat melaka hari tu.......

hari kejadian: 29 november 2010
tempat kejadian: hotel, bandar melaka...

check out hotel pukul 9.30 pagi..
off to bandar melaka yang sangat bersejarah...


parking kereta depan menara taming sari tapi tak naik pun menara tu sebab...........
aku tak mau pening berpusing-pusing...
hehehe...

jalan-jalan ke tempat kereta api, kapal terbang yang replika tu...
saja sebab adik aku akim nak pergi sana sebab dulu waktu kami satu family datang melaka dia baby lagi so tak ingat apa-apa...


di taman mini hotel ni..
sebelum berangkat ke bandar melaka
kat belakang tu adalah pantai..
boleh nampak kapal besar-besar kat situ sebab ada projek..




kapal terbang perjuang zaman perang dulu..
adik aku tanya ni kapal yang betul ke?
aku jawab apa???
aku terdiam !@#$%^&*
tak tahu la...jawapannya..

ini adalah gambar pertama sebaik saja sampai kat tempat tu...
peace sign tak pernah pergi jauh dari ku...



mama dan abah kesayangan..
dah lama mereka tak ambil gambar berdua...
depan kubu a'famosa melakar kenangan..
hehehe


with my adek, akim..
kak ngah yang snap photo ni jadi jauh sangat
sebab dia tak reti..
hahaha...okay gurau je..


really like this picture..
walaupun aku gemok..
tapi aku suka..
hahaha...



this picture also taken by kak ngah...
jauh sangat..
tapi cantik je..
i like this too...


bersama patung replika dalam kapal samudera...
lupa nama patung ni apa...


with my mama..
ingat dulu masa kecik ambik gambar kat atas kapal ni jugak..
tapi dulu masa kanak-kanak
kini sudah berusia tua..
dah 20-an...


oh..waktu ni cuaca agak panas..
so that why my face be like that..
berkerut seribu...
(note: kereta alphard warna putih tu bukan my abah's car okay
kereta kami avanza kaler biru je..)


shopping kat bazar melaka depan kapal ni kejap..
beli souvenir kat situ for my friends..
beli kipas untuk kipas masa cuaca panas..

mama banyak borong barang..
beli belacan la..
beli gula melaka la..
beli dulang la..
beli macam-macam...


then, kami ke mahkota parade...shopping la apa lagi.
okay I like it because aku kan kaki shopping...
apa yang aku beli kat situ...
jumpa kedai jual klip-klip reben yang aku fikir chomel...so beli la satu set ada 2 klip..
i like....then, beli anak tudung awning kaler grey...oh...aku beli bag pack baru bersama akim jugak..dia nak buat pergi sekolah next year. dan aku nak letak laptop senang bila balik kampung nanti...beli di Tropicana Life butik...murah sebab ada diskaun 20%.....oh..aku juga rembat satu kasut yang dah lama aku cari design cam tu...pakai duit sendiri kali ni sebab abah aku dah lari awal-awal..hahaha....


okay..kat luar dah hujan..
boleh bertolak balik kajang sekarang...


okay..cerita dah habis...
aku tahu trip aku tak nampak macam happening macam trip korang kan...
yelah orang lain pergi luar negara la...pergi pulau la..
aku pergi yang paling murah je setakat ni...
tapi its okay because its still with your loves right????????
selagi korang boleh tersenyum dan bergembira bersama tersayang, itulah nikmat sebenar percutian kan...


p/s: thanks to abah sebab belanja untuk percutian ini...thanks to mama sebab rancang cuti kali ni ke melaka..thanks to kak ngah n abang ewan sebab jadi tour guide..thanks to my self sebab ambil gambar masa percutian 2 hari 1 malam....thanks to my adek sebab kamu kita kembali ke melaka setelah 14 tahun tak datang.... thanks to baby danish sebab ada di dunia pada waktu ni bersama kami sekeluarga...I just love them so much....









No comments:

Post a Comment