Monday, December 27, 2010

countdown 2010# apa kisah aku yang terjadi sepanjang 2010~

salam semua....
okay actually aku ada satu assignment yang perlu disiapkan untuk submit this friday tapi tahu-tahu jelahkan yang aku suka buat kerja last minute punya...progress untuk assignment ni baru 20%...80% lagi entah kemana la pulak...

tak apa lah ya...nanti-nanti aku siapkan ya...don't worry be happy...

okay kita rewind balik kisah suka duka aku yang berlaku pada tahun 2010 ni...yelah, tahun ni tahun yang paling mencabar dalam hidup aku..betul-betul menguji segala khudrat aku sebagai manusia....



let check it out:

1. awal tahun ni, untuk yang pertama kalinya aku naik flight balik kelantan...naik sorang-sorang pulak tu..gelojoh nak sempat sampai la katakan...

2. My 2nd sister's wedding..semasa balik cuti semester waktu tu..aku busy gila tolong mama arrange everything dari A sampai Z...

3. bukak sem..ada sedikit kecewa sebab effort aku bagi masa exam pada subject AM tersasar dari sangkaan..aku just got pass je sedangkan aku sangka aku boleh skor la M or D...

4. tarikh 040410, kali pertama aku jejak kaki ke Sunway Pyramid...happy gila dapat hang out with friends....satu hari tu tengok wayang, shopping, makan dan bersuka suki...

5. okay ini kisah sedih...aku gaduh dengan budak rumah aku termasuk roommate aku sendiri...diorang tak puas hati dengan aku tapi main perli-perli..macam berat sangat mulut nk bagi tahu depan-depan kat aku...memang aku bengang dengan diorang tapi aku buat tak kisah je...teruk jugalah aku kena dengan mereka-mereka ini...

6. oleh kerana nak mengalah dan tak nak buat mereka bertambah benci kat aku, aku buat keputusan pindah rumah..aku pindah kat rumah member aku sendiri dan duduk dalam bilik sorang-sorang dan not need to share with someone anymore...

7. walaupun diduga sebegitu dugaan aku tapi pointer aku sem tu memang terbaik la...aku dapat lebih dari 3.50...sangat bahagia sebab masih boleh skor biarpun penat bergaduh dengan mereka itu...

8. tahun ni jugak aku pergi melaka setelah bertahun jugak aku tak jejak bumi bersejarah tu...keluar bergembira seharian bersama anis, ecah dan acum...

9. malam 120410, suprise kan katy dengan birthday party kat taman kolej...best gila dapat berkumpul dengan friends dan makan-makan, main kek dan bercerita..

10. abah aku dah bersara..jadi mama ambik keputusan tuk famlily holiday sambil hantar aku balik ke kolej bulan november hari tu...kami ke melaka tuk bercuti kali ni sebab paling dekat dan murah kot..hehhe

11. aku sambut birthday aku kat A'famosa resort melaka waterpark...bermain air bersama keluarga...walaupun tak makan kek, tak buat birthday party tapi aku happy sebab dapat bersama family tercinta....

12. birthday kali ni tak ada hadiah tapi aku buat-buat dapat hadiah bila abah belikan aku bag Tropicana Life untuk aku...hehehe...

13. Bukak sem..oh..kecewa lagi sebab pointer jatuh..tapi tak apa..lain kali boleh cuba lagi....jangan patah semangat sebelum tersungkur jatuh yang tak boleh bangun langsung...

14. azam aku tahun ni yang paling aku frust sebab tak sempat nak tunaikan ialah dapat lesen kereta...aku dah belajar habis 10 jam tapi oleh kerana kaki aku sakit dan masalah ni akan datang pada bila-bila masa, jadi aku berhenti dulu..dan aku mungkin akan sambung bila aku dah grad nanti...insyaallah...

15. tahun yang mengenalkan aku kepada group SUPER JUNIOR...jatuh cinta pada mereka buat hari-hari aku bahagia...sangat bahagia....sayang mereka....thanks to anis sebab kenalkan mereka kepadaku....


dalam gambar ni muka aku macam kena pegun..
*edited by myself*
hiasan semata-mata ya..




sekian kisah 2010 yang aku masih ingatlah...

No comments:

Post a Comment