Tuesday, February 9, 2010

(sambungan) BUDAK GILER?????

ini adalah sambungan dari entri sebelum ini....

orang selalu cakap saya seorang yang sangat serius dan cool...
tapi ramai yang tak tahu sebenarnya saya seorang yang agak gila..

bak kata adik saya, saya ni sewel/seget(bahasa kelantan) dan sangat bising...
bayangkan kalau saya balik ke kelantan..(bangga menulis sebagai anak jati kelantan)
saya mesti akan terpekik-pekik suruh semua orang dalam rumah bangun di awal jam 6 pagi..
(sangat awal sebab naik bas malam dan sampai seawal jam 5)huhuhu...DAH LAMA TAK NAIK BAS....
tapi adakah aku layak di gelar ewel oleh adik gempal ku itu????????

kata kawan baik saya yang sangat saya sayangi...WANIE...(sayang kamu)
saya ni macam pelawak yang sangat pelik...
boleh serius dan boleh melawak dalam keadaan tertentu...
pelik je gelaran itu padaku...
hehehe....tapi sejujurnya wanie suka kata aku ni lucu...
lucu ke kalau aku selalu tersalah sebut perkataan dengan muka blur....
yelah kot...so, saya yang agak lama tidak berjumpa dengannya ini akan berjumpa
pada sabtu ini...
ini date aku dengan dia je...boyfriend dia yang annoying giler tu tak ada...
suka-suka..sangat-sangat suka...(sorry babe sebab terkutuk pakwe you)

tapi ada jugak yang kata aku ni manja...
ini juga selalu diungkit oleh adik gempalku yang kini berada di asrama...
kenapa???
aku pun naik hairan dengan omongan itu....
yang aku tahu dia lagi manja...semua yang dia nak selalu dapat....
tapi aku pun sama gak...
sebenarnya parents aku selalu berlaku adil pada semua...
kalau dulu, abang dan kakak aku selalu dapat apa yang diorang nak...
now, our turn la pulak nak semua benda....then, get it but with one condition..
study kena maintain, tak boleh main-main....
aku selalu motivasikan diri aku....
kalau aku gagal maknanya aku tak boleh mintak something dengan parents aku....
hehehe...macam bagus je motivasi tu....agak bagus juga jika diterap kepada adik aku tue....
tengoklah jika dia mendengar kata-kata kakak bukan kesayangan dia nie...(nampak sangat hubungan tak berapa baik) hehehe,....
tak adalah..kitaorang memang selalu gaduh-gaduh manja like berebut tempat duduk dalam kereta avanza biru yang tersergam indah duduk kat depan muka pintu rumah....
selalu gaduh-gaduh menyebut"do I care" or "ada aku kisah"(sama je)....
malah kami selalu bergaduh untuk melihat cerita kat tv...adakah masih relevan budak berusia 14 tahun masih tengok cerita di astro ceria yang sangat sesuai untuk kanak-kanak....
tapi kami masih lagi satu kepala bila tengok cerita HAGEMARU kat chanel six one one (bak kata si gemuk burhan adli)...kami boleh berkongsi baju t-shirt yang sama coz saiz tak ada beza pun..
kami satu kepala bab-bab yang kami tak suka tengok...dan satu lagi saya dan adik saya bertukar...saya ni agak kasar macam lelaki..gagah perkasa(kuat sabar kot)..tapi adik saya sangat perempuan bukan pon-pon girl tau..tapi sangat soft like girl (suka merajuk laa)..dan sangat suka try my mom punya scarf/tudung ekin 2...so, saya selalu cakap mama salah beranak kot...
tapi dia punya nama sangat lelaki dah...tak salah jantina apa...tapi kenapa jadi begitu????
kakak saya selalu cakap dia jadi camtu maybe sebab ramai kakak dari abang kot...abang ada tapi seorang je tak boleh nak di jadikan contoh sangat...so, dia ikut kakak-kakaknya yang very girl 2..
but not me okay..(baru sekarang je I nak jadi perempuan melayu sejati..tapi still perkasa ok)..

okaylah...dah malas nak membebel panjang-panjang....
so, you guys yang baca blog ni boleh describe sendiri macam mana orangnya saya ini...
kalau yang dah kenal tu mungkin akan cakap ada betulnya jugak yang aku tulis....
ada yang tak tahu...
dan ini adalah cerita benar...bukan rekaan semata-mata....
hehehe...so, tinggal lah komen kalau tak setuju dengan entri ni ya...










No comments:

Post a Comment