Thursday, February 18, 2010

BERSIAR-SIAR SAMBIL BUANG DUIT!!!!!

tajuk enrty sangat-sangatlah menyindir diri sendiri!!!!
namun tajuk berkenaan sangat sesuai untuk aku yang dah berhabis duit untuk diri aku sendiri. barulah dinamakan belanja tapi perlu..(perlu ke kalau sampai banyak-banyak)
tapi biarlah janji aku happy...(macam nama lagu je)


ceritanya begini...
2 hari lalu, kami sekeluarga *kecuali abang, keluar pergi butik pengantin (my sister nak kahwin bulan 3 nie), so kami turun dalam pukul 4.oo petang lagi. then, kitaorang sampai kat butik itu dalam pukul 4.40 petang kot dan masuk aje butik itu, aku terpegun melihat semua pakaian pengantin kat dalam sangat-sangat cantik.(ni cerita sampingan kepada tajuk entry).

kebanyakkan gambar di atas kerusi pelamin
yang sangat besar dan tinggi...




selepas itu, kami ke KB MALL untuk penuhi keinginan HAKIM adik aku yang nak handphone baru setelah handphonenya rosak jatuh terjunam dari almari mama aku. tapi before shopping kena isi perut dulu... tapi ini adalah part yang aku tak suka. kami pilih KFC untuk makan malam..wawaaaaaaaaaaaaaa..baru rancang nak isytihar perang dengan KFC..makan pulak yang ada ayam 2 ketul...huahuahua....

dah selesai makan, nak pulak aku tertengok jualan sale bag-bag yang in sekarang...mama dan aku usha-usha bag and abah dan hakim pergi cari handphone...malah aku jugak terbeli (nak jugak letak 'TER' untuk tidak sengaja) bag yang chomel color ntah (color dia make me confius sebab sekali nampak macam marron, 2 kali nampak macam pink tua, 3belas kali nampak macam purple gelap).
HAKIM pulak beli handphone yang dia nak selama ni, W205, naseb baik murah dan tak secanggih aku punya *punyalah si kakak ini sangat tidak suka adiknya memakai handphone canggih sebab dia tak pandai jaga barang tak macam I!!!!!*

dan end of the day, jalan-jalan buang duit aku..melayanglah rm50.00 dan duit mama rm20.00
untuk beli bag baru...(bag tak ada gambar, nanti-nanti lah I post).

khamis, 19 februari 2010...hari yang panjang...

kami keluar bersiar-siar lagi..ehhhh..salah..bukan bersiar-siar tapi buat important thing yang main characternya ialah aku...jam 9.00 pagi dah keluar pergi wisma untuk buat IC baru tapi ya allah punyalah ramai orang, okay, boleh tunggu lagi tapi sekali tu komputer diaorang buat hal, jammed, so abah suruh pergi bank dulu. so, I pergi Maybank untuk buat card bank. dah ada CIMB dah tapi still gatal nak buat Maybank lagi..untuk kesenangan masa hadapan. dah siap card, drive to my technic skool untuk ambil sijil aku yang dah berkepul habuk di tanam (sebanarnya tak pun). then, abah dan mama buat keputusan, nak pergi rantau panjang untuk cari barang-barang kahwin kakak aku..so, we gonna shopping again...memanag aku shopping sakan, aku beli banyak barang dan pakai duit aku sendiri, akubeli sampai 4 barang tapi just habis rm60.00 aje...


1st thing aku beli adalah bear putih chomel ni..
harga nya sangat murah, cuma rm 10 je..
dan aku namakannya Mr. BOBO..



okaylah...dah panjang pun entry ini, saya nak undur diri dulu.....
tatatititutu...

No comments:

Post a Comment