Sunday, February 7, 2010

AKU, EISYA, NURISA, ANUM, or BUDAK GILER????????

ini adalah kisah benar...
kisah ini pasal siapa sebenarnya gerangan empunya
nama NURISA ANUM BINTI AMAN.....
perangai, sifat dan apa yang dia boleh buat....

kalau tanya siapa-siapa kat sekolah dulu...
pasti ada yang tertanya siapa eisya tu????
sebabnya jarang sangat orang mengenali eisya ni...
dia sangat tidak terkenal...
tapi orang akan kenal eisya bila berkawan dengan si popular...
anehkan....

aku kat sini bukan nak kutuk, perli or sindir sesiapa...
bukan juga nak bukak aib sendiri or tarik simpati sesiapa...
cuma nak berkongsi siapa aku sebenarnya.....
(eisya, why you so serious????)


berbalik kepada tujuan asal...
aku sebenarnya seorang yang sangat susah di fahami....
even mama dan abah aku juga kadang-kadang susah nak faham
anak perempuan bongsu diorang ni...
so, aku senaraikan beberapa perangai aku yang mungkin tak pernah orang tahu...,:

1. seorang yang cepat naik marah walaupun hal-hal kecil..
tapi sangat mudah down balik...
2. seorang suka merajuk kalau orang marah or tengking...
(so, tolong jangan marah kat I okay...)
3. seorang yang tak suka orang yang buat tak tahu bila di tanya soalan or bercakap..
(so, jawab or atleast say yes okay)
4. seorang yang suka menjawab balik bila rasa sangat geram...
(so, please jangan buat I geram or menyampah)
5. seorang yang tak suka ulang balik ucapan or explaination berkali-kali....
6. seorang yang tak suka orang lain tunjuk pandai macam everything they know....
(not jealous but please....)
7. seorang yang tak suka duduk dalam keadaan habuk dan sejuk...
8. seorang yang suka bercakap tapi sangat pendiam dengan orang yang tak dikenali...
9. seorang yang sangat suka simpan barang-barang yang baru dibeli...
10. seorang yang sangat practical...
(erti kata lain on time)
11. seorang sangat gila dengan warna hitam sebab misteri, putih sebab suci,
purple sebab comel, merah sebab berani, dan hijau sebab tenang....
12. seorang yang tak suka berkongsi dengan orang lain.....
(kongsi disini bermaksud, kongsi barang peribadi like berus gigi, makeup, beg, baju and etc)
13. seorang yang suka pakai baju lengan pendek then angkat naik lagi...
(memang tak senonoh la eisya ni)
14. seorang yang tak suka di paksa buat something yang tak di sukai...
15. seorang yang suka letak noktah kat hujung ayat-ayatnya....
(kan?????)
16. seorang yang dulu tak suka pakai makeup, sekarang dah pakai makeup...
17. seorang yang tak pernah berjaya dalam soal hati...
(maksudnya couple lah..)
18. seorang yang sangat suka makan ikan masin or kering macam keropok...
19. seorang yang tidak boleh menerima makanan yang pelik-pelik....
20. seorang yang sangat suka mencuba benda-benda baru...
21. seorang yang sukakan baby tapi tak suka bila diorang dah besar...
(banyak kerenah lah bila dah besar)
22. seorang yang pernah bercita-cita nak jadi polis, doktor, interior designer, and etc..
but finally I choose to become to an engineer...
23. seorang yang tak suka pakai baju kurung dan hanya pakai bila perlu...
(macam nak pergi kenduri, hari raya, dan ziarah kubur dan lain-lain)
24. seorang yang suka tangguhkan kerja tapi berjaya siapkan tepat pada waktunya...
25. seorang yang sangat suka study last minute for exam....
(but still can score okay!!!)
26. seorang yang sebenarnya tak suka bahasa inggeris..
(tapi kalau bercakap or tulis ada pulak perkataan inggeris)
27. seorang yang cepat bosan dengan sesuatu benda...
28. seorang yang sangat suka pada cerita korean, jepun dan taiwan, malah akan tengok sampai hafal dialog scene diorang....
29. seorang yang sangat suka makan ayam...
(tak kisah lah ayam masak apa pun)
30. seorang yang sangat susah nak tidur malam kecuali bila sangat penat...
dan sanggup berjaga sampai 4-5 pagi untuk online...

so, inilah senarai 30 perkara yang mungkin kawan-kawan aku tak tahu...
kat sini dah dinyatakan, so please understand me okay!!!!!


kalau kawan-kawan sekolah aku baca tentu diorang tak percaya...
xspecially school mates SMTPM...
aku macam fairy giler dulu...
erti kata lain, baik la jugak....
tapi rupanya banyak songeh....
jangan tak percaya korang ni memang aku.....
banyak lagi korang tak tahu,.....


so, sekali lagi aku nak cakap yang
apa yang aku tulis ni bukan nak korang fikir yang bukan-bukan...
just nak korang tahu siapa eisya yang sebenarnya....
bukan gak nak korang faham aku seluruhnya...
tapi just nak minta korang selami diri aku sebenarnya...
that all...
nothing to say again,
and wish you guys will accept myself already....
because I'm not perfect or too good as a human.....

No comments:

Post a Comment