Friday, March 26, 2010

GILA!!!!

jangan salah anggap dengan entry ini...
saya nak jelaskan yang GILA di sini ialah tahap kesukaan saya yang sangat melampau....
satu tahap yang sangat membuang duit atau lebih di anggap sebagai membazir yang teramat sangat...~satu habit yang tak bagus untuk masa hadapan~

saya akan menjadi GILA bila:
  • melihat ada jualan sale bag. dan jika saya mahukan bag itu, saya tetap akan membelinya walaupun bukan keperluan...
  • melihat jam tangan berwarna putih yang cantik di butik vincci accessories....walaupun jam ditangan masih lagi elok dipakai...
  • melihat buku komik jepun yang di alihkan bahasa tu. dan mungkin saya akan beli sampai 2 buah buku itu...
  • membeli selipar or kasut sesuka hati tanpa fikir tentang kegunaannya pada masa hadapan...dan kemudiannya tidak diguna pakai...
  • melihat banyak selendang cantik di jalan TAR dan mahu membeli kesemuanya yang saya suka...dan akhirnya saya jarang memakainya....sekarang saya ada lebih kurang 15 helai dan hanya lebih 5 helai sahaja saya pakai...
  • melihat baju-baju yang cantik or more ladies...dah beli tapi langsung tak pakai or just pakai sekali or 2 kali...

itulah kisah keGILAan saya yang dianggap terlampau oleh saya sendiri..ada beberapa barang yang saya rasa sangat menyesal selepas membelinya sebab saya tak pakai langsung...dan mama saya selalu marah bila beli barang tak pakai..contohnya baju..banyak baju yang saya beli dah lama tapi belum lagi dipakai...hehehe..
habit ini boleh jugak dianggap hobi yang membazir sangat...so, sebab itu saya katakan ini GILA...
ada yang berguna dan ada juga hanya menjadi perhiasan serta bukti pembuangan duit..lebih-lebih lagi duit mara dan duit abah...hehehe...

No comments:

Post a Comment