Thursday, April 15, 2010

tapi kenapa???

aku sering dihina.
sering di caci,
sering diperli, dan sering dikutuk..
tapi bila aku persoalkan kenapa??
mereka hanya menyatakan salahku sangat besar..
salah aku menyakitkan hati mereka...
salah aku buat mereka berasa jengkel pada ku..
tapi adakah atas alasan itu mereka sanggup memulau ku..
aku terpaku..mereka kawan ku tapi aku ni musuh mereka...
mereka sangat aku sayangi..tapi aku mereka keji bertubi-tubi..
tapi kenapa?????
apa salah ku sampai mereka tak mampu maafkan...
sampai mereka tak mampu lupakan...
besarkah salah aku sampai aku dibenci sebegini rupa..
kawan yang aku anggap seperti adik beradik mengkhinati aku..
menikam diriku dari belakang...tapi kenapa???
aku sering persoalkan kesalahan aku...
benar ke aku silap,
jika benar ini khilaf aku,
aku mohon maaf jika aku telah menyakitkan hati,
terkasar bahasa, tersilap kata, serta terlanjur perilaku..
maafkan aku kerana ketidaksempurnaan diri aku ini...
moga mereka yang membenci aku lebih bahagia dengan perbuatan mereka...



2 comments: