Tuesday, February 7, 2012

Japanese Movie Preview: High School Debut!!!!

Assalamualaikum

hello!!!


dah lama betul aku tak preview cerita jepun kat blog kesayangan ni kan..

okay, kali ni aku suggest kat korang la kalau minat atau fanatik kat movies jepun bolehlah tengok movie ni..





Tajuk:
High School Debut


Sinopsis:

cerita ni mengisahkan seorang gadis biasa yang handal bermain softball membuat keputusan untuk berhenti bermain bila dia menjejakkan kaki ke sekolah menengah atas (high school) untuk mencari teman lelaki. Pelbagai usaha yang di lakukan tapi sayangnya sifatnya yang agak kasar menyebabkan dia sentiasa gagal. Tapi segalanya berubah apabila dia bertemu dengan seorang lelaki yang popular. dia meminta lelaki tersebut menjadi coachnya dalam memikat hati lelaki. Lelaki itu setuju dengan syarat, bahawa gadis itu tidak boleh jatuh cinta padanya..



komen aku:

cerita ni comel dan yang paling penting cerita mengajar tentang erti tidak putus asa. walaupun kita gagal sekali tak bermakna gagal untuk selama-lamaya.

aku suka watak lelaki utama yang bernama Yoh. Karakter dia memang cukup misteri. kadang kala dia seorang yang suka berterus terang tapi dalam tak sedar dia tipu diri dia sendiri.

watak perempuan utama pun cukup menarik sebab setiap yang dia fikirkan semuanya boleh di baca oleh Yoh. tapi sifat tidak putus asa dan kesungguhan dia aku puji sebab tak ramai perempuan yang punya keyakinan yang tinggi dalam pencarian mereka dalam soal cinta. itu cuma pendapat aku sahaja..

yang lain terpulang kat siapa yang tonton movie ni..






*kalau nak lagi maklumat pasal movie ni boleh la pergi Google and search
sebab aku malas nk info banyak-banyak kat sini..



*movie ni boleh cari kat Youtube


*movie ni adalah adaptasi daripada manga jepun











Penilaian/Bintang:
4 / 5 Bintang







akhir kata maaf jika ada silap laku dan tersalah bahasa
aku cuma manusia biasa


p/s: Mahu baca manga cerita ni pulak!!!!




tatatititutu!!!

No comments:

Post a Comment