Sunday, November 25, 2012

My sister and her sweetheart

Assalamualaikum........

hey, I'm back!!!


after a month be here at KL, I miss my family so much..
I miss my mama, abah, my lil bro (ckit2 je), my naughty nephew and of course my lovely niece..

ok lah cakap bahasa kebangsaan la..

saya ada 2 orang anak saudara yang cute miut macam saya (ok, perasan)
mereka adalah anak-anak kepada Kak Ngah saya..

Kak Ngah dah kahwin hampir 3 tahun kot..
anak sulung dia, namanya Muhamad Iman Danish, 2y 11m
anak kedua dia, namanya Nur Izzara Nafeesa, 3m

kenapa saya cerita perihal kak ngah saya adalah kerana saya kadang-kadang kagum dengan dia..

saya hidup, makan, tidur, kongsi bilik, kongsi baju (dulu, time kecik), kongsi cerita, semuanya dengan dia..
saya habiskan masa saya selama 19 tahun bersama dia sebelum dia jadi isteri kepada suaminya..

dalam 19 tahun, saya tak tahu yang kakak saya yang lemah-lembut, sopan santun itu sebenarnya seorang wanita yang sangat cekal dan kuat..

kenapa??
sebab dia pernah jalani hidup yang sukar suatu ketika dulu tapi dia tetap berdiri teguh sampai saya rasa tak ada siapa berani goyahkannya..saya pernah menangis kerananya..
tapi  saya tak pernah lihat dia menangis kerana hidupnya..
betapa cekalnya dia..tu yang saya kagum pada dia.. tapi jika dia menangis sendiri, saya tak pasti..

dan sekarang, dia sudah bergelar ibu kepada 2 kanak-kanak yang paling comel pernah saya jumpa (puji anak saudara sendiri, of course)
mereka permata hati kakak saya
sekarang dia kerja di Kajang dan anak-anaknya ada dijaga oleh mama di KB..
betapa sabarnya hati kakak ku itu menahan rindu pada 2 cahaya matanya itu..

my sister with danish and zara

tapi yang saya tengok anak dia macam tak kisah je.. hehe
that kid who name Iman Danish, I think he is the most naughty person..
kan hari tu saya pernah cerita yang dia selalu pick some fight with me...
ada je yang tak kena, actually, saya pun suka usik dia..sebab dia manja
but he is totally difference after he got a baby sister.. more independent I think
Zara, of course she still a baby, yang tak tahu mama dia tak ada dengan dia..
but she know that her mom and her cik eisya here miss her a loooooooooootttttttt......


end of the story.. sorry if it bored!!!!






No comments:

Post a Comment