Tuesday, September 6, 2011

Kisah Raya 2011

assalamualaikum semua...........

okay I just have a few minute to update this entry because later I want to finish up my assignment which is never touch by me on the raya holiday before....

hehehe...speaking bagai la pulak kan.. xpe broken pun broken laa...



actually, raya tahun ni sangat sadis buat aku.. nak tahu kenape??????

sadisnya bermula hari aku nak balik,
my sister sepatutnya datang ambik aku kat kolej petang khamis lepas exam tu tapi husband dia ada kerja kat luar, so balik lambat, then at 6 pm she call and asked me to went at her place by myself, it mean I have to take a cab.. the pay is RM50 from kolej to kajang...but lucky me she want to pay it...jimat duit I!!!!!


then, sempat jugak pergi bus station, buka puasa pun kat situ jugak..then, nasib baik aku tak tertinggal bas walaupun agak lambat dalam 10 minit...duduk pulak belakang sekali..sedih I tapi nak balik raya awal punya pasal...nasib laa...

sampai je KB abah datang ambik.. mak oiii berpusu-pusu orang keluar bas balik dari kampung.. betul la kata orang, orang Kelantan ni suka merantau tapi ada jugak yang terperuk kat kampung tak nak keluar tengok dunia luar....

pagi tu, terus mama ajak pergi TESCO, katanya nak beli ikan segar kat sana.. aku pun dengan muka orang tak lena tidur dalam bas pun ikut gak la.. saja suka berjalan la katakan...

balik rumah terus dengan misi untuk mengubah susun atur bilik kesayangan..masuk je bilik bersin sebab habuk merata-rata..setelah tiga hari kemas bilik barulah bilik tu rumah macam bilik sebab sebelum tu rupa macam kapal pecah je...


okalah balik cerita raya, aku kena cirit birit dan kurang selera makan serta tak larat nak berjalan...sakitnya bermula sesudah berbuka puasa.. rasa kurang selesa pada perut tu terbawak-bawak sampai ke pagi raya... orang lain sibuk pakai baju raya, aku pulak sibuk keluar masuk tandas..nasib la badan aku...

dan pagi tu jugak mama aku khabarkan yang Tok Cik aku, mak sedara mama meninggal dunia selepas solat hari raya tu.. so, family aku decide nak pergi melawat la lepas tu tapi dengan keadaan aku yang agak teruk tu, aku duduk je kat rumah. secebis makanan pun aku tak sentuh sebab setiap kali tengok makanan kat meja tu aku rasa loya... terbayangkan makanan pun tak boleh..yang aku buat ialah tengok cerita kat TV.. nasib baik ASTRO tahun ni raya banyak cerita best-best...

raya kedua barulah nampak sikit aku beraya...pergi rumah sepupu mama tapi itupun dah sebelah petang...

hari hujan tapi kami sepupu, dua pupu ni memang tak kisah dalam hujan pun kitaorang boleh buat photoshhot sampai pak cik kat kampung tu annoying kot tengok kitaorang...


my cousins...
myra, qylah, aliaa n burhan


with aliaa..
but I call her yayang


kami orang bandar jarang jumpa titi tali air ni
so jakun
*titi dalam bahasa kelantan will call as re'tok*


with all my cousins...
ada lagi tapi ni jelah yang tinggal
sebab yang lain dah besar panjang...




my third day raya tak ada buat apa kecuali duduk kat rumah tengok TV or layan Laptop...
but at that night, my sister, kak farah, my lil brother and me went to Queen Parks for taste the Tutti Futti there... a new store at new building...


first time ever taste it.. walaupun aku duduk kat area KL, selalau jalan-jalan kat Kl tengok Tutti Futti merata-rata tapi tak pernah nak rasa...hehehe.. baik kayakan orang kat KB..

kiri is mine = Rm 11++
up is my bro's = Rm 13++
down is my sis's = Rm 16++

the price is not quite expensive and not that cheap, the price is average because Tutti Futti price is depend on what you put in your yogurt. then, we go to airport just to look around and lastly because I'm starving the MarryBrown chicken porridge, we stop there.. but unlucky me the food I want is already out of stock...so pesan jelah apa yang ada..chicken burger pillihan hati... almost midnight baru kitaorang balik rumah setelah mama call tanya where we have been because it already late...


esoknya mama ada jemputan kenduri kat rumah mertua ayah ngah aku.. so aku decide nak pakai baju yang sepatutnya aku pakai raya pertama...
tapi tak pulak aku bergambar dengan baju tu.. ish2....


so kisah raya aku kali ni tak semeriah mana pun.. cuma aku harap aku boleh jumpa lagi ramadhan tahun depan dan raya tahun depan..insyaallah...


see you again...tata..







No comments:

Post a Comment